Planlanan yüzen gemiler
Savaşın başlamasının ardından, bazı ülkeler Rus gazına bağımlılığı azaltmak için yeni LNG terminali projeleri duyururken, diğerleri mevcut altyapılarını genişletti.
Almanya, karada üç LNG terminali projesi planlarken, 6 yüzer LNG depolama ve gazlaştırma ünitesi (FSRU) planlarını hızlandırdı. İtalya’da iki FSRU projesi şu anda Snam tarafından geliştirilmektedir ve bazı potansiyel yeni kara terminalleri de değerlendirilmektedir. Finlandiya ve Estonya hızla ortak bir FSRU projesi geliştirmeye karar verdiler. Ayrıca Estonya’daki Paldiski LNG terminali projesi de tamamlandı. Fransa bir FSRU ve Yunanistan iki FSRU projesi duyurdu. Hırvat hükümeti, Krk LNG terminalinin kapasitesini yılda 2,6 milyar metreküpten 6,1 milyar metreküpe çıkarmaya karar verdi. Almanya’nın ilk LNG terminali olan Uniper tarafından geliştirilen Hollanda’nın Eemshaven şehrinde yıllık 8 milyar metreküp kapasiteli yüzer LNG terminali ve Wilhelmshaven’da bulunan 7,5 milyar metreküp kapasiteli LNG terminali 2022 yılında faaliyete geçmiştir.
Öte yandan LNG altyapısındaki genişlemenin önümüzdeki yıllarda Avrupa için büyük risk oluşturduğu belirlendi. AB’nin yenilenebilir enerji hedeflerinin gerçekleşmesiyle birlikte LNG talebi 2030’da 150 milyar metreküp civarında, 2022’de ise 175 milyar metreküpün altına inecek. Bu, Avrupa’daki LNG terminallerinin kullanım oranlarının yüzde 40’a düşeceği anlamına geliyor.