Küresel iş dünyasının deprem bölgesine yaptığı yardımlar artarak devam ediyor
DİLARA ZENGİN/BAHATTİN GÖNÜLTAŞ – Küresel iş dünyası, Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremlerden etkilenen bölgeler için yardım seferberliğini sürdürüyor.
11 ili etkileyen 7,7 ve 7,6 büyüklüğündeki depremlerin ardından uluslararası şirketlerin deprem bölgesine yaptığı yardımlar artarak devam ediyor.
Küresel iş dünyası, çok sayıda can kaybına, yaralanmaya ve büyük hasara neden olan depremlerin ardından acil ihtiyaçları karşılamak için malzeme ve bire bir takviye sağlamak için kaynak sağlamaya çalışıyor.
Depremzedelere yardım eli uzatan firma sayısı hızla artıyor.
Depremlerin açtığı yaraları sarmaya yardımcı olan uluslararası şirketlere her geçen gün yenileri ekleniyor.
Amazon, Apple, Google, Meta, Samsung, Allianz, Bayer, Chevron, ExxonMobil, Binance, Chobani, FedEx, UPS, Volkswagen, Boeing, Lufthansa, Siemens, Porsche, Mercedes-Benz, Hyundai, Maersk, IKEA, Inditex, Schwarz Grubu Depremden etkilenenlere yardım eli uzatan Novartis, Novo Nordisk, Deutsche Telekom ve T-Mobile gibi şirketlerin sayısı hızla artıyor.
AbbVie, ALDI, AmerisourceBergen Corporation, Atlas AI, BASF, BlackRock, CBRE, Chegg, Chery, Classic Metal Craft, Cigna, Coupa Software, Commvault, Dynatrace, Edison International, Flexport, Goya Foods, Hana Financial Group, Harman International, Honeywell, Kaiser Permanente, KION Cluster, KPMG, Logitech, Marks & Spencer, Metro, Mitsubishi Electric, MMK, Palo Alto Networks, PayPal, Pearson, Plume Design, Prudential Financial, Red Line, Royal Bank of Canada, Rosatom, Sabah, SIBUR, SpartanNash , Sun Express, Telstra, Terry Town, Tesco, Trane Technologies, Uber, Vodafone, Xerox Corporation, ZIM ve Zscaler de sarsıntı bölgelerinde acil ihtiyaçlar için malzeme ve sadece takviye sağlayan şirketler arasındadır.
Küresel iş dünyasının takip yardımının bedeli 65 milyon doları aştı
ABD Ticaret Odası Vakfı’nın halka açık ve şirketlerin sunduğu verileri derleyerek hazırladığı Kurumsal Yardım Takibi verilerine göre, 15 Şubat itibarıyla izlenen küresel ticari yardımların toplam tutarı 65 milyon doları aştı.
Küresel iş dünyası, Türkiye ve Suriye’deki depremlerin ardından bölgenin toparlanma çabalarını desteklemek için uzmanlığını, yeteneklerini ve kaynaklarını seferber ettikçe, yardım miktarı hızla artmaya devam ediyor.
Kahramanmaraş’ta depremden etkilenen bölgelere yardım kararı alan uluslararası firmalara son eklenen firmalar şöyle:
başrahip
Uluslararası yardım kuruluşları CARE International, Direct Relief ve International Medical Association ile birlikte çalışan ABD’li bebek maması üreticisi Abbott, Türkiye ve çevresindeki bölgedeki yardım çabalarını desteklemek için 1,5 milyon dolarlık hibe ve ürün bağışı sözü verdi.
AbbVie
Merkezi ABD’de bulunan bir biyofarmasötik şirketi olan AbbVie, Türkiye ve Suriye’deki afet müdahale ve yardım çabalarına 1 milyon dolar bağışlayacak.
adidas
Spor giyim markalarından Adidas, çalışanlarının bireysel katkılarda bulunabilmesi için kar amacı gütmeyen kuruluşlarla iş birliği içinde bir platform kurarak Alman Kızılhaçı ile iş birliği yapacak. Şirket, tüm çalışan bağışları kadar bağış yapacak.
tırtıl
Dünyanın önde gelen inşaat ve madencilik ekipmanı üreticisi Caterpillar, Türkiye ve Suriye’deki depremden etkilenenlerin ihtiyaçlarını desteklemek için 400.000 $ bağışlayacak.
Cisco
ABD’li çok uluslu ağ teknolojileri şirketi Cisco, Türkiye ve Suriye’deki depremden etkilenenler için bir yardım kampanyası başlattı ve bu kampanyaya şimdiden 372.380 $ katkıda bulundu. Şirket ayrıca, çalışanlarının yaptığı her bağış için Cisco Vakfı tarafından aynı miktarın ekleneceğini duyurdu.
şehir
Citi Vakfı, depremden etkilenenlerin acil ihtiyaçlarına yanıt vermek için Uluslararası Kurtarma Komitesi’ne 250.000 $ taahhüt etti.
Alman bankası
Kızılhaç ve Kızılay’a destek amacıyla bağışta bulunan Deutsche Bank, Türkiye ve Suriye’ye yardım seferberliği yapan grupları desteklemek için küresel bir kampanya başlattı.
GE Sağlık
Bir tıbbi teknoloji işletmesi olan GE HealthCare, en çok ihtiyaç duyulan yerlerde temel görüntüleme sağlamak için yaklaşık 1 milyon dolarlık Vscan el tipi ultrason cihazları ve taşınabilir X-ray sistemleri bağışladı.
henkel
Alman tüketim malları şirketi Henkel, Fritz Henkel Stiftung Vakfı ile iş birliği yaparak 1 milyon euro bağışlayacağını duyurdu. Bunun içinde acil ihtiyaç duyulan birebir bağışlar, eser bağışları ve uluslararası alanda faaliyet gösteren hayır kurumlarına yapılan mali yardımların yer aldığı bildirildi.
Johnson ve Johnson
ABD’li ilaç şirketi Johnson & Johnson, Uluslararası Tabipler Birliği ve Uluslararası Kurtarma Komitesi gibi uluslararası sivil toplum kuruluşlarının afet yardım çabalarını desteklemek için 1 milyon dolar katkıda bulunacağını duyurdu.
Şirket, termal battaniye bağışlayacağını ve hijyen malzemeleri, cerrahi dikişler, yara sargıları ve diğer tıbbi malzemeler dahil olmak üzere acilen ihtiyaç duyulan diğer malzemeleri sağlamaya çalışacağını söyledi.
Kellog
ABD merkezli gıda şirketi Kellogg Company; yardım çabalarına yiyecek, giyecek ve 150.000 ABD Doları tutarında maddi bağışta bulunarak destek vereceğini duyurdu.
MasterCard
Mastercard, Dünya Beslenme Programı’na 200.000 $ ve İhtiyaç Haritası’na 350.000 $ bağışta bulundu.
Çalışanları için bire bir katkılarla bağış kampanyası oluşturan şirket, şimdiden Turkish Philanthropy, Mozaik Turkey ve Direct Relief için 100 bin dolardan fazla para topladı.
McDonald’s
McDonalds, Save the Children International, World Central Kitchen ve yerel kar amacı gütmeyen kuruluşlara 1 milyon dolar bağış sözü verdi.
Ayrıca McDonald’s Türkiye, afet bölgelerine menü dağıtırken, şirket 9 Şubat’ta AFAD koordinasyonunda 7 günde toplam 50 bin menünün ihtiyaç noktalarına ulaştırıldığını duyurdu.
MedyaMarkt
Almanya’nın en büyük elektronik mağazaları zinciri MediaMarkt, ağır şartlar altında ihtiyaç duyulan ısıtıcı gibi işlerin ikmalinin devam ettirilmesi ve afetin yeniden imarına destek veren projelerde kullanılmak üzere toplamda 2 milyon Euro’luk bağış fonu oluşturdu. alan.
Şirketten yapılan açıklamada, depremin olduğu ilk gün ihtiyaç listesinde bulunan ısıtıcı, powerbank ve şarj cihazı gibi işlerin yardım tırları ile hızlı bir şekilde yola çıkarıldığı ve yaklaşık 14 kişinin bulunduğu belirtildi. bin adet eser bugüne kadar 4 tır ile afet bölgesindeki ihtiyaç sahiplerine ulaştırıldı.
modern
ABD’li biyoteknoloji firması Moderna, hayır kurumu aracılığıyla Uluslararası Tabipler Birliği’ne 1 milyon dolar bağışta bulundu. Vakfın Moderna çalışanlarının bağışları kadar bağış yapacağı da bildirildi.
PepsiCo
ABD’li çok uluslu yiyecek ve içecek şirketi PepsiCo, Türkiye ve Suriye’deki çalışanlarına barınma ve gerekli tüm acil durum takviyelerini sağlayacağını duyurdu.
Şirket ayrıca ihtiyacı olanlara temel malzemeleri ulaştırmak için yerel kar amacı gütmeyen ortaklara 1,2 milyon dolar bağışladı.
Posco Grubu
Koreli çelik üreticisi Posco Group, Türkiye’deki acil yardım çabalarını desteklemek için Kore Kızıl Haçı’na 1 milyon $ bağışta bulunma taahhüdünde bulundu.
PG
ABD’li tüketim malları devi Procter & Gamble (P&G), Türk Kızılayı aracılığıyla ve AFAD’a uygun olarak deprem bölgesine 2 milyonun üzerinde hijyenik ped ve 1 milyonun üzerinde bebek bezi başta olmak üzere temel hijyen malzemeleri gönderdi.
Temel hijyen ve kişisel bakım malzemeleri bağışlarına devam eden şirket, barınma ihtiyacını karşılamak için çadırlarını afet bölgesine yönlendirdi.
P&G ayrıca portatif bebek bakım odası ve tuvalet kabinlerini de deprem bölgesine gönderdi.
Sunucu Grubu
Dünyanın en büyük ilaç şirketlerinin ortasında yer alan Fransa merkezli Servier Cluster, depremzedelere destek için uluslararası bir dayanışma fonu oluşturdu.
Depremin ilk gününden itibaren Sağlık Bakanlığı ile temas halinde olan Servier Türkiye, bölgeye 44 bin kutu ilaç bağışlayacağını bildirdi. Ayrıca küme iştiraki olan Mecenat Servier Relief Fund aracılığıyla depremzedeler için 500 bin Euro bağışta bulundu.
Dünya genelinde çalışan sayısı 22.000’e yaklaşan Servier Kümelenmesi, tüm Servier çalışanlarının katılımı için bir dayanışma fonu daha kurarak Mecenat Servier Yardım Fonu’nun çalışanların yaptığı bağış kadar ek bağış yapacağını duyurdu.
sony
Elektronik üreticisi Sony Group, depremden etkilenenlere yardım çabalarını desteklemek için yaklaşık 31 milyon yen (233.921 $) bağışta bulundu.
Sony tarafından yapılan açıklamada, Sony Group şirketlerinin Japonya’daki çalışanlarından bağış toplanacağı ve şirketin toplanan miktar kadar bağış yapacağı bildirildi. Bu bağışların etkilenen bölgelerdeki yerel destek faaliyetlerinde kullanılacağı kaydedildi.
Starbucks
Starbucks Foundation, Starbucks Corporation ve Alshaya Group, deprem bölgelerinde hayatta kalanları desteklemek için toplam 1 milyon dolar bağışladı.
Şirketin, depremin ilk gününden bu yana arama kurtarma gruplarına içecek sağlamak da dahil olmak üzere yerel toplulukları desteklemek için 40 Starbucks mağazasından 500 ekip arkadaşıyla uyum içinde çalıştığı bildirildi.