Haber

SUNUCULAR ZAMANDAN MEMNUN

UKOME’de alınan zam kararının ardından İstanbul Kamu Hizmeti Araç İşletmecileri Esnaf Odası Lideri Günhan Sinar, “Servis araçlarımıza toplu ulaşıma göre en az 10 puan fazla tarife zammı gelmesi bizim için teselli oldu. Sinar, Biz aslında anne babamızı düşünerek bir program yaptık. Anne babamızı da zorlamak istemedik. Biliyorsunuz ilk kilometre dilimimiz 790 liraydı. Bu yıl 300 dolardı. En uzak menzili ise 23-25 ​​kilometre ve 3 bin 40 liraydı. Tabii bunlara artı olarak rehber işçi fiyatlarının yüzde 35’i de eklenecek” dedi.

Dün gerçekleştirilen UKOME toplantısında İstanbul’da toplu ulaşımın yüzde 51,52 oranında artırılması kararlaştırıldı. Taksi, minibüs ve servislerin fiyat tarifelerinde farklı oranlarda düzenleme yapıldı. İstanbul Kamu Hizmeti Araç İşletmecileri Esnaf Odası (İSAROF) Başkanı Günhan Sinar, zam oranlarının şube ve esnaf üzerindeki etkilerini değerlendirdi. Bazı servis sağlayıcılar, yeni fiyat tarifesinin maliyetleri karşılamadığını öne sürerek şikayetlerini dile getirdiler.

TOPLU TAŞIMADA 10 NOKTA ÜZERİNDE TARİFE ARTIRILMASI BİZE TESLİM OLDU

UKOME’den alınan zam kararının ardından fiyat değişikliğini daha pahalı hale getiren Sinar, “Okul tarafında yüzde 82 zam teklifimiz vardı. İşçi tarafında hani yüzde 200 orda durum farklı, bir Yüzde 200 zam teklifi Yüzde 82 yerine yüzde 60 tarife artışı sağladık 0-1 km dediğimiz ilk dilimde ilk indi bindi yüzde 65 arttı. içinde belli.Tabi yüzde 82 olsa da yetmiyor galiba.İş arkadaşları,yakıt,şoför parası,rehber işçisi giderleri,lastik,sigorta,kasko,biliyorsunuz iki kere MTV ödüyoruz.Çünkü Bunlar, ekonomik olarak mağdurlar ama biz fedakarlıklar yaparak İstanbullulara ve vatandaşlarımıza hizmet etmeye devam ediyoruz.Hiç olmazsa servislerimize toplu ulaşımdan on puan fazla tarife zammı gelmesi bizim için bir teselli oldu.

TÜRKİYE’DEKİ YAKIT SORUNU SERVİS ÇALIŞANLARININ KONTAKLARINI AÇARAK ÇÖZÜLECEKSE KAPATALIM

Sinar, “Şimdi özellikle meslektaşlarımız ve medya kuruluşları da bize soruyor. Bu akaryakıt zammı, teması kapatır mısınız? bu ekonomik sıkışıklık sorunlarımız omuz omuza.İstanbul’daki servis esnafının kontaklarını kapatarak Türkiye’deki akaryakıt sorunu çözülecekse kapatalım halledelim.Yani bu kadar kolaysa Meğer orası öyle bir şey değil sadece işçimizle sıkıntımız var işçi taşıyan 4-5 büyük firma bunlar tarife artışlarını meslektaşlarımıza yansıtmıyor yani ekonomik sıkıntı enflasyon akaryakıt artıyor biz tedavi etmeye çalışıyoruz Karşılığında tarife artışları ile bu büyük firmalar arkadaşlarımı sözleşmeli çalıştırıyorlar bu zamları, tarife artışlarını sağlamazlarsa işçi tarafında bu firmalardan çıkmayı düşünüyoruz geçen gün bu firmalara uyarıda bulunduk. Lütfen dedik, bu tarife artışları meslektaşlarımızın asgari düzeyde akılcı geçimini sağlayacak, bedellerini ödesin, yoksa işçi tarafındaki telaffuzumuz sert sözler kullandık.

BU YILIN ZOR BİR ŞEY OLACAĞINI SANMIYORUM

Günhan Sinar, İstanbul’da şu anda 59 bin plakalı servis aracı var. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin geçen yılki verilerine göre okul tarafında 25 bin servis aracı görev yaptı. Yani araç filomuz Türkiye’nin yarısı kadar. Yani İstanbul’da Türkiye’nin yarısı kadar araç var. Biliyorsunuz geçen sene konuşulmuştu. Rastgele bir felaket olmadı. Bu sene sıkıntı olacağını düşünmüyorum. Biz aslında anne babamızı düşünerek bir program yaptık. Anne babamızı da zorlamak istemedik. Biliyorsunuz ilk kilometre dilimimiz 790 liraydı. Bu yıl 300 dolardı. En uzak mesafe 23-25 ​​kilometre ve 3 bin 40 liraydı. Tabi bunlar artı yüzde 35 rehber işçi fiyatlarına eklenecek” dedi.

BİZİ KARŞILAMIYORUZ AMA EBEVEYNLERİ DÜŞÜNÜYORUZ

Servis şoförü Hüseyin Göktürk, Yüzde 60’a çıkan artış aslında bizi karşılamıyor ama burada velileri de düşünüyoruz. Şoför fiyatları, hostes fiyatları bir çok şey üçe katlandı. Yani burada biz de zorlanıyoruz ama velilerimiz de bir takım zorluklar yaşayacak. Şu anda tek başımıza çalışıyoruz ama israf etmek için değil. Kendi arabasında çalışanlar için sıkıntı yok ama şoförlük yapanlar için zulüm var dedi.

YETKİLİLERDEN ODAMIZDAN YÜKSEK FİYAT İSTİYORUZ

İki servis aracı olduğunu belirten Selçuk Korkmaz, “Artıştan memnun değiliz. Yapılan zamlardan memnun değiliz. Tamamen maliyete çalışıyoruz. Maliyetlerimiz yükseldi. Mazotta artış var. her gün uğraşıyoruz bunlarla uğraşıyoruz odamızdan fiyatları daha da yükseltmelerini yetkililerden rica ediyoruz doğal olarak bu masraflar arttıkça kontağı kapatma fiiline geçebiliriz bende 2 araç var 1 personel ve 1 okul taşımacısıyım ama geçen seneye kadar okul taşıması yapıyordum bu saatten sonra okul taşımasını pek yapmak istemiyorum çünkü okulun çok emeği var rehber şoför şoför çok uğraşıyoruz Muayene yolundaki detayların üzerinden 9 ay üzerinden fiyat alıyoruz üstelik fiyatlar da çok düşük.

dortyolhaber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu